Marka değil, kalite satıyoruz.
 

1994'ten beri UNCUNUZ

 
 

ÜYE OL  |  GİRİŞ    |  ŞİFREMİ UNUTTUM

SYZ Danışmanlık: Suat Yağız


Değerli Dostlar;
Gıda işyeri sahibi, yönetici ve personellerinin,  çalışma hayatında en çok dikkate alması gereken konunun hiç kuşkusuz, ‘HİJYEN’ olduğunu, hepimizin biliyoruz. Şayet bu konuya dikkat edilmez, önemsenmez ve kalıcı hale getirilmez ise, başımıza çok büyük dertler açacağını bildiğimden dolayı, bu ay sizlere HİJYEN’den söz etmek istiyorum.
HİJYEN’i kısaca; sağlık bilgisi, sağlığı korumak, iyileştirmek ve sağlık koşullarını sürekli geliştirmek olarak tanımlayabiliriz. Hijyeni, 6 alt gruba ayırabiliriz;

1.Gıda Hijyeni
2.Su Hijyeni
3.Personel Hijyeni
4.İşyeri Hijyeni
5.Açık Alanların Hijyeni
6.Çevre Hijyen


Gıda ile direkt ilişkili olan biz, işyeri sahip, yönetici ve çalışanları olarak,  tüketicilerin sağlığını korumak için sorumluluk hissetmeli ve gerekli önlemleri almalıyız. İşyerimizde kullanacağımız,  hammadde ve malzemelerin,

•SATIN ALMA,
•DEPOLAMA,
•ÜRETME,
•SEVK ETME
•SATIŞ
aşamalarının tümünde,  ayrı ayrı ve bütün olarak hijyen kurallarına dikkat etmeliyiz. Şayet dikkat etmez,”Boşver, ben ticaretime bakayım, ne olursa olsun” der  ve  bilinçsiz,  başarısız bir  hijyen uygularsak,   neticesinde, bakın  başımıza  neler gelir…

Dikkat etmezsek!
1.Müşterilerimizde gıda zehirlenmeleri olur.
2.Paramızı ve itibarımızı kaybederiz.
3.Yüksek işletme sermayesine ihtiyaç duyarız.
4.Kötü çalışma koşullarının işimize negatif etkisi olur.
5.Kanuni yaptırım, soruşturma ve para cezalarına çarptırılırız.
6.İşyerlerimiz kapatılır veya iş kaybına uğrarız.

Hijyen kurallarına uyarsak!
1.Tüketicilerimiz mutlu olur.
2.Tüketicilerimiz bizi destekler.
3.Firmamız güven ve itibar kazanır, marka değerimiz artar.
4.Düşük işletme sermayesine ihtiyaç duyarız.
5.Atık gıda miktarı azalır, bağlı olarak çevre kirliliği azalır.
6.Çalışanlarımıza  uygun bir çalışma ortamı hazırlamış oluruz, onların verimliliği artar.

Personel Hijyeni
İşyerimizin üretim veya satış departmanlarında çalışan personelimizin,  hijyenik olmayan alışkanlıkları,  işyeri kuralları, uyarıcı levhalar veya gözetmenler tarafından en aza indirgenebilir. Tabii en kalıcı olanı ve olması gerekeni;  personele en az altı ayda bir periyodik HİJYEN EĞİTİMİ’nin verilmesidir.

Personelimizden, yapmasını istemediğimiz alışkanlıklar neler mi?
•Burunlarını, yüzlerini veya saçlarını kaşımak, karıştırmak
•Gıda üzerine öksürmek, aksırmak
•Tükürmek
•Üfleyerek gıda parçalarını uzaklaştırmak
•Parmakla gıdanın tadına bakmak
•Elleri yıkamadan gıdayı ellemek
•Kirli bezlerle temizlik yapmak,
•Tuvaletten veya çöpü elledikten sonra elleri yıkamamak
•Üretim ve satış alanlarında bir şeyler yemek, içmek,
•Üretim ve satış alanlarında Sigara içmek

İşletme içinde personelimize el yıkama alışkanlığı kazandırabilsek veya iş akış şemasında, personelimizi sık sık el yıkatacak şekilde düzenleme yapabilirsek, birçok olumsuzluğu, baştan önlemiş oluruz. Araştırmalar, personelin el yıkamaması nedeniyle gıdaya mikrop bulaştırma oranının çok yüksek olduğunu göstermektedir. Tüm bunlar için personelimize;

Peki Ne Yapmalıyız?
-Çalışmaya başlamadan önce,
-Üretim alanından ayrılmadan, önce ve sonra,
-Tuvaleti kullandıktan sonra,
-Üretim alanı içinde iş ve pozisyon değiştirildiğinde,
-Eller kirlendiğinde,
-Yüzümüzü, burnumuzu, saçımızı kaşıdıktan sonra el yıkama alışkanlığı kazandırmalıyız.
-Eller en az  20 sn.  bol köpüklü sıcak su ile ovuşturularak yıkanmalı, bol su ile  durulanmalı,  yıkama sonunda  atılır bir havlu ile eller silinmelidir.

Sağlıklı olmak için önce kendimizden başlayalım sonra çevremizi uyaralım.

<< Geri

English French German Italian Russian Spanish Turkish

 HAFTANIN ATASÖZÜ
SORUNUN KENDİN DE OLDUĞUNU ANLAMAYAN İNSANLAR ÇÖZÜMÜ BAŞKALARININ HUZURUNU BOZMAKTA BULUR

SÜREKLİ HATA YAPAN KİŞİLERİ SÜREKLİ AFFETMEKLE O KİŞİLERİ YÜZSÜZ YAPARSINIZ

SÖYLEME SIIRINI DOSTUNA DOSTUNUN DA DOSTU VARDIR ODA SÖYLER DOSTUNA SONRA TUZ EKERLER POSTUNA

BAŞARILI İNSANLARIN PROĞRAMLARI BAŞARISIZ İNSANLARIN MAZERETLERİ VARDIR

CEHALET İNSANI ÇİRKİNLEŞTİRİR SUSKUNLUĞUM ASALETİMDENDİR HER LAFA VERİLECEK BİR CEVABIM VARDIR LAKİN ADAMA BAKARIM ADAMMI DİYE

TEMBELE İŞ BUYUR SANA AKIL ÖĞRETSİN

OYNARSAN HUYUN BOZULUR OYNAMASSAN OYUN BOZULUR

EŞEĞ'E HADDİNDEN FAZLA DEĞER VERİR İSEN KENDİNİ YARIŞ ATI ZANNEDER

GÖNÜL GÖZÜ GÖRMEYEN CAN GÖZÜ NEYLESİN DÜYADA DÖNMEYEN DİL AHIRETTE NE SÖYLESİN

MERDİ KIPTİ ŞECEAT ARZ EDERKEN SİRKATİN SÖYLER

EL YUMRUĞU YEMEYEN KİŞİ KENDİ YUMRUĞUNU VALYOZ ZANNEDER

GENÇLİĞİNDE YÜRÜMEYE ÜŞENEN KİŞİ İHTİYARLIĞINDA KOŞMAYA DOYAMAZ

EĞER MEVLA RAST GETİRİRSE KİŞİNİN İŞİNİ MERMERE GEÇİRİR DİŞİNİ EĞER MEVLA RAST GEİTRMEZ İSE KİŞİNİN İŞNİ MUHALLEBİ YER İKEN KIRAR DİŞİNİ

HAK SİLLESİNİ OLMAZ SEDASI VURDUMU DA OLMAZ DEVASI

AH İLE ABAD OLANIN AHİRİ BERBAD OLUR...!

DAMLAYA DAMLAYA GÖL OLUR, AKAR GİDER SEL OLUR...!

BİR YOĞURUMLUK HAMURUN VARSA DA ERBABINA YOĞURT...!

 ANKET
Web Sitemiz Nasıl Olmuş?
Süper
Güzel Olmuş
İdare Eder
Sıradan
Kötü
Berbat
  
 

Anasayfa  |  Kurumsal  |  Soyaunu  |  Gıda Haber  |  Online Uncu  |  İletişim


Çizginet
& Mehmet CAN

İRTİBAT TELEFONLARIMIZ

ÇAĞRI MERK.   0 850 302(UNCU)86 28
MERKEZ            0 216 316(UNCU)86 28
GSM SAİM
       0 530 225(UNCU)86 28


SORUNUN KENDİN DE OLDUĞUNU ANLAMAYAN İNSANLAR ÇÖZÜMÜ BAŞKALARININ HUZURUNU BOZMAKTA BULUR

Kapat !